Intervencions: Benchmarking, Estratègia de marca, Disseny gràfic, Disseny d’interficies i interacció
El punt de partida era el nou posicionament de Teambox al mercat. Desprenent-se de la seva imatge d’start-up, decideixen apostar per un nou nom i una renovació que acaba per produïr una aplicació més potent, més versàtil i amb una projecció més ampla. El gran handicap: moure’s en un sector amb competència sòlida i creixent, on altres aplicacions conviuen oferint sol·lucions per la gestió de tasques. El nou plantejament de marca no podia dur-se a terme sense una anàlisi prèvia del mercat.
A Periferia vam desenvolupar un document estratègic, valorant la situació de Teambox al mercat, comparant particularitats amb altres aplicacions líders i extreient conclusions relatives a disseny, comunicació, naming i altres factors rellevants. La informació destil·lada del document va permetre prendre decisions importants que permetessin desenvolupar una marca diferencial i adaptada al seu contexte.
Antiga marca Teambox
Es va dur a terme una proposta triple, amb tres marques que responien al briefing principal, però suficientment diferenciades com per suposar tres apropaments vàlids i únics. Les propostes es movien entre un extrem fonamentalment pragmàtic i un altre més distés, orgànic i allunyat de les convencions del sector.
La interacció amb el client es va dur a terme a través de la mateixa aplicació i de manera oberta, de forma que tota l’estructura de la companyia tenia accés a l’evolució del projecte i a les decisions. Després d’una etapa de feedback creuat i modificacions, es va arribar a una proposta consolidada.
Un cop escollida la marca, es va crear una guia d’estil adequada i tot tipus d’aplicacions corporatives, incloent gràfica accesòria i intervencions sobre perfils a xarxes socials com Facebook, Twitter o LinkedIn. Al mateix temps, es van crear un seguit d’elements i recursos corporatius que l’equip intern de Redbooth pogués fer servir de manera pràctica i controlada.
Un cop la marca estava sol·lucionada, calia renovar la web comercial de Redbooth, creant una nova base estructural amb un disseny responsive, més adequat per visualitzar el site a dispositius de tot tipus. Sobre la nova estructura, es va reintroduïr el contingut, renovant la interfície sense deslligar-la del tot de la seva anterior versió com a Teambox. D’aquest forma, la transició de la marca cap als seus usuaris es va dur a terme de manera suau i poc disruptiva, evitant que l’aplicació i tot el seu entorn fos quelcom inidentificable i estrany.
El resultat és un lloc web que encara manté l’essència de Teambox, però que introdueix amb èxit una nova marca i les seves particularitats, al servei d’una comunicació clara i directa.
Actualment, la marca és visible a tot arreu on Redbooth tingui presència: aplicacions per iOS i Android, xarxes socials, documentació i aplicacions internes i externes, merchandising… acompanyant un renovat projecte empresarial que esperem que creixi i continuï establint-se internacionalment.
Si vols saber més coses sobre la imatge de Redbooth, pots fer una ullada al manual corporatiu.
Per més informació sobre la evolució de Teambox cap a Redbooth: redbooth.com